Мир авиации

4 Июн 2009
17,551
3
38
...ЗАО "РусСпецСталь" заключает с Midland Steel Industries Limited договор о приобретении 49 696 953 обыкновенных и 2 800 привилегированных акций Открытого акционерного общества "Металлургический завод "Красный октябрь" (ОАО "МЗКО", г. Волгоград), что составляет 100% уставного капитала ОАО "МЗКО", владеющего 99,99% акций Закрытого акционерного общества "Волгоградский металлургический завод "Красный Октябрь" (ЗАО "ВМЗКО"). Ну а "РусСпецСталь" аффилирована с Midland Resources Holding Ltd. Но это обычная схема воришек из ГосКорпораций. 25,3% - ФГУП «Рособоронэкспорт» * остальные доли - Midland Group и Тройка диалог.
Нифига себе попил!!!:shock:
 
18 Янв 2010
15,616
0
36
Россия
Похоже немного глаза открываться стали ))) А то что некоторые ген. диры оборонных заводов являются гражданами стран-вероятных противников это нормально?
 
4 Июн 2009
17,551
3
38
Я удивляюсь как денег хватает чтото ещё разрабатывать после такого распила.
Разработка - это тоже неслабый попил. Оборонщики вон как грызут друг-друга:) Сразу на память приходят 30-е годы.... КБ Бекаури высасывало в год до 1/3 оборонного бюджета страны. И НИЧЕГО, вообще НИЧЕГО не создало... Одних авиаКБ было десятка полтора, и каждое грозилось создать мегасамолет, и каждому давали денег. На выходе у большинства - ничего. Еще и "мочат" друг друга, доносы пишут... А аферы с чудо-оружием артиллерии и стрлковки - там вообще туши свет... Что бы не сожрали друг дружку, а занимались нужным и полезным - жуликов-попильщиков постреляли, толковых - в шарашку. И дело сразу пошло на лад:\"\":
 
3 Дек 2009
381
0
16
www.33533.ru
Тут слив: http://www.ko.ru/document.php?id=21379

Маркетингом пригласили заниматься внука первого президента России Бориса Ельцина-младшего. В свою очередь Эдуард Шифрин инвестировал $7 млн в экранизацию повести братьев Стругацких "Обитаемый остров". Параллельно партнеры развивали девелоперское направление. К 2007 году Midland избавляется от большинства непрофильных активов и решает сосредоточиться на недвижимости. Компания объявила о готовности инвестировать в этот сегмент более $1 млрд собственных средств. В интервью "Ко" глава Midland оценивал только московские проекты в $2 млрд. Компания планировала построить в России и на Украине почти 1 млн кв. м офисов и торговых центров, а также 600 000 кв. м гостиниц и жилья....
 
18 Янв 2010
15,616
0
36
Россия
Статистику аварийности заодно не забудьте посмотреть по "Оспрею". А так да... машина уникальная конечно только вот ....
Про аварии я в курсе. Но совместно с Агустой они сделали и гражданский конвертоплан. Не думаю что для самоубийц. А свежую статистику по потерям Ми-8 Вы знаете? И причины - отказ.
 
18 Янв 2010
15,616
0
36
Россия
2000г

авария 06.01.00 Тюмень Авиа Транс RA-24187 № 98943453
авария 23.03.01 СКВО ВВ МВД
авария 24.04.01 Чукотавиа RA-24295 №..........?
катастр 12.06.01 СКВО ВВС
катастр 21.06.01 ЛЕНВО ВВС
авария 27.07.00 Авиация Ярославля RA-22747 № 98311198
авария 28.07.00 Комиавиатранс RA-24454 № 98628334
авария 02.09.00 Норильск Авиа RA-24021 № 991509..?


2001г

авария 31.01.01 Чукотавиа RA-22262 № 69..?
авария 08.02.01 Томскавиа RA-24210 № 987301..?
катастр 24.02.01 Авиагарант RA-06125 № ................?
авария 19.03.01 авиация ФПС
авария 18.04.01 авиация АРУ ФПС
авария 26.04.01 СКВО ВВС
авария 17.05.01 Мирнинское Ап RA-24240 № 987307..?
авария 02.07.01 Нижневартовскавиа RA-24134 № 988311..?
авария 13.07.01 РОСТО Владимир
авария 13.07.01 Газпромавиа RA-24111 № 98839574
катастр 19.07.01 СКВО ВВС
катастр 14.08.01 СКВО ФПС
катастр 30.08.01 Тюменьавиатранс RA-22969 № ................?
сбит 17.09.01 СКВО ВВС 59 № 95770мтв
авария 29.10.01 Подоксенов.В.Н RA-22593 № ................?
катастр 05.11.01 ЛЕНВО ВВС
авария 09.11.01 Дельта-К RA-27021 № 992509..?



2002г

сбит 27.01.02 СКВО ВВ МВД
катастр 07.02.02 СКВО ВВС авария 28.02.02 Мирнинское АП RA-24400 № .........?
авария 12.03.02 Халактырка RA-24161 № .........?
катастр 28.04.02 Енисейский меридиан RA-22158 № 59489607289 АМТ
катастр 07.05.02 СИБВО ВВС
авария 09.05.02 Авиалесохрана RA-25501 № ..........МТВ1 ?
авария 12.07.02 НПО "ВЗЛЕТ" RA-22948 № 99257154
катастр 20.07.02 СКВО ФПС
авария 29.10.02 СКВО ВВ МВД
сбит 03.11.02 СКВО ВВС


2003г


катастр 24.07.03 ПУрВО ВВС
авария 06.07.03 СКВО ВВС
сбит 07.08.03 СКВО ВВС
авария 08.08.03 ПУрВО ВВС
катастр 20.08.03 Халактырка RA-25194 № 99047315
авария 02.07.03 Чукотавиа RA-24542 № ................?
авария 17.10.03 СКВО ВВ МВД




2004г

авария 04.01.04 Комиавиатранс RA-25359 № 98206785
авария 22.01.04 ДальВО ВМФ
авария 25.04.04 Хантыавиа RA-22791 № 98315054
катастр 29.06.04 Ю-Тейр RA-27113 № 95964 МТВ1
авария 05.07.04 МВО ВВС
авария 28.07.04 Ю-Тейр RA-25161 № 99047911
катастр 05.08.04 ЯМАЛ RA-06174 № 8588
авария 25.08.04 Н-Мар RA-24151 № .............?
авария 14.09.04 Архангельск RA-24622 № .............?
авария 25.09.04 Туваавиа RA-24711 №..............?
авария 03.11.04 Турухан RA-22685 № 7876
катастр 04.11.04 Хантыавиа RA-22791 № 98315054
авария 04.11.04 Комиавиатранс RA-25359 № 98206785
катастр 27.11.04 Камчатавиа RA-22643 № 8028
авария 29.11.04 КнААПО RA-22502 № 99357419


2005г

авария 12.02.05 Ю-Тейр RA-22168 № 93246мт
катастр 10.03.05 СКВО ФПС
авария 22.03.05 СКВО ВВ МВД 105 № 95471мтв
авария 16.07.05 СКВО ВВС
катастр 18.08.05 Арго RA-
авария 18.08.05 ДАЛЬВО ВВС
авария 29.10.05 Ямал RA-
авария 25.11.05 Ямал RA-
авария 24.12.05 Полярные авиалинии RA-


2006г

катастр 11.03.06 2ой Архангельский ОАО RA-24435 № ..............?
катастр 28.03.06 Полярные авиалинии RA-24679 № 98101126
авария 14.07.06 ЛЕНВО ВВС
авария 11.09.06 СКВО ВВС


2007г

авар 09.05.07 Корякавиа RA-22670 № 8122
 
9 Июн 2009
2,550
0
38
43
V-22’s Iraq Performance Should Prompt Program Review, GAO Says


By Tony Capaccio

June 23 (Bloomberg) -- The V-22 Osprey’s performance during its 19 months in Iraq was substandard and the Pentagon should review whether the aircraft’s cost and reliability merit continuing the program, according to congressional auditors.

The tilt-rotor plane’s components wear out too soon, making it too costly to maintain and grounded too much of the time, the U.S. Government Accountability Office said.

The Defense Department has spent $28 billion on the aircraft developed and built by Textron Inc. and Boeing Co. and has bought 206 planes to date. It plans to spend $25 billion more on upgrades and the purchase of the remaining 252 planes in the 458-aircraft program for the Marine Corps and Air Force Special Operations Command.

Given the “significant funding needs” to complete the program, “now is a good time to consider the return on this investment as well as other, less costly alternatives that can fill the current requirement,” the watchdog agency said.

The report, scheduled for release at a congressional hearing today, is the first independent assessment of the V-22’s performance in Iraq. The aircraft has been in development for 20 years and Marine Corps officials say it is likely to be deployed in Afghanistan this year.

The Osprey has rotors that tilt, allowing it to take off and land like a helicopter. The military sees it as useful for long-range Marine Corps and commando missions such as those the Marines anticipate in Afghanistan.

Pentagon Response

David Ahern, a Pentagon acquisition official, defended the aircraft’s effectiveness in Iraq but said the GAO “properly identifies reliability and availability concerns.”

“Correcting the reliability and availability problems is a priority and actions are being taken,” Ahern stated in comments included in the report. “Neither the Defense Department nor the Marine Corps is satisfied,” he wrote in comments coordinated with the Marine Corps.

Ahern said the Pentagon sees no need for a reassessment of the program of the scope recommended by GAO, but “as more is learned about the V-22’s performance, future adjustments to planned quantities may be appropriate.”

Pentagon performance reviews of the Osprey in 2000 and 2001 criticized the aircraft for a host of deficiencies, including problems with its design, safety and reliability. Subsequent reviews concluded that the problems had been largely corrected.

No Heavy Combat

The V-22 didn’t face heavy combat conditions in Iraq. The first squadron of 12 arrived in October 2007, after the once- heavy fighting in Anbar province between U.S. forces and al- Qaeda insurgents had died down because local Sunni tribesmen had turned against the insurgents.

While the V-22 flew its assigned missions successfully, maintenance problems left the planes available for flight at rates “significantly below minimum required levels,” the GAO said.

During three periods studied during the V-22’s deployment from October 2007 through April 2009, the planes were available for combat operations on average 68 percent, 57 percent and 61 percent of the time, “while the minimum requirement” is 82 percent, said the GAO.

And these low rates “were not unique to the Iraq deployment” but were on par with other V-22 squadrons in the U.S., GAO said.

In addition, the 12 planes arrived with nearly three times the spare parts required, yet some parts wore out more quickly than expected, creating shortages that forced maintenance crews to cannibalize components from these planes or get them from Ospreys based in the U.S.

In addition to keeping the plane grounded, these constant repairs put the plane’s flying cost at $11,000 per hour, double the original estimate.

Design ‘Challenges’

The V-22’s continuing design “challenges have raised questions over whether the aircraft is best suited to accomplish” the full range of missions of the older aircraft it’s replacing, the agency said.

Ahern defended the V-22’s performance in Iraq.

“The aircraft was pressed into combat operations in Iraq at the first opportunity,” he wrote. “The V-22 is arguably the most survivable, versatile and capable medium-lift airframe in the Iraq theater” and “evidence in the report leads to a conclusion that the V-22 was operationally effective in Iraq,” Ahern wrote.

Providence, Rhode Island-based Textron’s Bell Helicopter unit co-produces the Osprey with Boeing’s Ridley Township, Pennsylvania, facility. Chicago-based Boeing makes the fuselage. Fort Worth, Texas-based Bell mates the wings and the tail to the fuselage and conducts flight tests.

Bell Helicopter spokesman Tom Dolney said that, while the companies haven’t seen the GAO report, “We have a plan in place and an ongoing program to improve the availability of the entire V-22 fleet.”

“We’ve been working with our customers and the Osprey industry team to identify components, support activities and designs that will improve aircraft availability. Several improvements are already in place,” Dolney said in an e-mail statement.

http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=20601109&sid=axdXXwjEYNYc
 
4 Июн 2009
17,551
3
38
Самое большое - 5 кастроф за год. На количество находящихся в эксплуатации Ми-8 и с учетом их огромного налета, это мизерная цифра. Чего не сказать про Осприка:)
 
18 Янв 2010
15,616
0
36
Россия
sONnar, это все по отказам?
Нет, это общая статистика. Но я заметил, что в последнее время то лопасть отрывается, то самопроизвольно мощность падает на посадке из-за чего-то-там раскрутилось (Ханты или Ноябрьск), то отказ управления (Казань). Причём не только 8ки, но и мтшки.